Söndagen den 26 mars höll Svenska Boxningsförbundets årsmöte på Quality Hotel Globe, Stockholm. Här presenteras samtliga priser som delades ut.

Årets Klubb IF Linnéa, pris tas emot av Carina Sihlén.

Årets dam Lise Sandebjer, BK Örnen. Priset tas emot av Petri Eriksson.

S-E Feinsteins stipendium för fortsatt satsning: Amad Doski, Halmstad AIS. Priset tas emot av Nelson Guzlander.

Årets ungdom herr samt S-E Feinsteins stipendium: Hugo Pettersson, Mjölby Boxing Team. Priset tas emot av Per-Ola Lindell.

Hela listan på pristagare:

• Björn Rosengrens pris samt SBFs pris Årets boxare: Anna Laurell, IF Linnea
  • Årets Klubb: IF Linnéa
  • Årets dam: Lise Sandebjer, BK Örnen
  • Årets herr: Yohannes Berhane, IF Linnea
  • Årets damjunior: Steffi Thour, BK Värend
  • Årets herrjunior: Samer Tabal, Hammarby IF
  • Årets ungdom dam samt S-E Feinsteins stipendium: Elise Saulesco, BK Swing
  • Årets ungdom herr samt S-E Feinsteins stipendium: Hugo Pettersson, Mjölby Boxing Team
  • S-E Feinsteins stipendium för fortsatt satsning: Amad Doski, Halmstad AIS
  • S-E Feinsteins stipendium för fortsatt satsning: Amanda Lundström, IF Linnea

Årets ledare: Ray Husac
Ray Husac, mångårig ledare och huvudtränare för såväl BK Rebell och Skene AK har av Svenska Boxningsförbundets styrelse utsetts till årets ledare inom den svenska boxningssporten. Ray har under en lång tid varit en central gestalt i Västergötlands Boxningsförbund. Han har genom åren ihärdigt trott på sin sak vilket resulterat i turneringarna King of the Ring och världens största damturnering Golden Girl Championship.

Ray Husac personifierar en genuin idrottsledare med de aktivas bästa för ögonen med erfarenhet och stor kunskap har han bidragit till att säkerställa och utveckla boxningssporten i Västergötland och i Sverige.

Årets domare: Mats Olander
Mats Olander fortsätter att hålla en hög niva år efter år nationellt, vilket han under året visat på ett utmärkt sätt i en rad toppmatcher. Internatnationellt har Mats även visat upp att han också håller allra högsta klass. Detta har bland annat i år resulterat i att AIBA har utnämnt honom efter godkända prov till tre-stjärning domare.

Svenska Boxningsförbundets Silvermedal:
Per-Axel Sjöholm (PAX) för hans insatser inom boxning.

Per-Axel har arbetat med boxning som tränare i över 30 år. Han har varit tränare i BK Värend, Landskrona BK, Ystads SK, Enighet och sedan 3 år tränare i BK-Viljan, Sjöbo. Per-Axel har även under dessa 30 år varit distriktstränare i Skåne, suttit i Svenska Boxningsförbundets styrelse och i Sydsvenska Boxningsförbundets styrelse.

(inskickad av Jessica Andersson, ordf BK Viljan)

Vill även uppmärksamma GAK Enighet som fyller 125 år den 22 april detta år.

Prisutdelare: Ida Kvist, Förbundskoordinator
Foto: Ingrid Niklasson